מנכ"ל... מתי ביררת לאחרונה את מצב האושר של העובדים שלך

מנכ"ל... מתי ביררת לאחרונה את מצב האושר של העובדים שלך


שביעות רצון העובד היא גורם מפתח בבניית מחויבותו, הזדהותו ומוכנותו לתרום מיכולותיו לארגון לאורך זמן... עובדים מרוצים חוסכים לארגון כסף וזמן. עובד מרוצה פועל ביתר התלהבות, מחסיר פחות ימי עבודה, נאמן יותר לעבודתו, ולסיכום – מביא יותר תפוקה. עובדים מרוצים הם שגרירים מצוינים של החברה.

רוב העובדים המוכשרים מחליפים את מקום עבודתם ועוברים למקום אחר לא בגלל חוסר שביעות רצון מהחברה, אלא חוסר שביעות רצון מהמנהל האחראי עליהם... לכן, יש משקל גדול לבחירת מנהלים מיומנים ביחסי אנוש. בעבר מנהלים סברו כי אם העובד אינו שומע מהם, משמעות הדבר שהוא עשה את עבודתו כראוי. בפועל הכרה חיובית אינה ההיפך מהכרה שלילית. שתיהן ההיפך מהתעלמות. התעלמות במרוצת הזמן תהרוס את העובד ותביא לתפקוד לקוי, וכך התוצאות העסקיות של החברה יפגעו.

חוסר שביעות רצון של עובד יכולה לנבוע גם מנושא שלא בהכרח קשור למתרחש במקום העבודה... נח לנו לעיתים לבצע חלוקה מטפורית של תחומי חיינו כמו למשל "כל תחומי חיי עובדים, אני רק מתוסכל מתחום הזוגיות בחיי". חלוקה זו למעשה אינה באמת קיימת במציאות, שכן הווייתנו נעה איתנו תמיד, בעבודה, ביחסינו האישיים, בבית ובכל מקום בו נופיע. האם באמת חשוב באיזה תחום חיים חוסר שביעות הרצון ממוקם? במידה רבה דומה הדבר לאדם חולה שטוען כי המחלה נמצאת רק באיבר מסוים בגופו, אך הוא עצמו בריא.

האדם הוא מכלול מלא, שלם, עצמאי וחופשי ביסודו... שאיפתו הבסיסית היא להרמוניה, רווחה אישית ושקט נפשי. כל אדם יגדיר שקט ורווחה בדרכו, אך בסופו של דבר ההתרחשות תהיה במובן הרגשי, התבוני, והחושי שלו. האימון אותו אני מציע קורא לאדם לקרוא תיגר על הגדרתו את רווחתו האישית, השקט והביטחון שהוא חש בחייו.

שיטת האימון על כל רבדיה... מסתכלת על תחומי חייו של האדם כמראה בה ניתן להתבונן, ללמוד ולחקור את האדם על מי שהוא ועל עצמאותו. האימון אותו אני מציע הוא דרך ותהליך עבודה משמעותיים; דרך חומלת, נוקבת, מכבדת ובעיקר מעירה ומעוררת את האדם להכיר את עצמו לעצמו, לחקור ולהתבונן כמה הוא חופשי בבחירותיו וכמה הוא שבע רצון מחייו, באופן בלתי תלוי בהישגיו או בנסיבות חייו. המתאמן משחרר את מה שמגביל אותו על ידי הבנתו שאין הוא מוגבל בחייו וכי החיים כפי שהם עכשיו הם פרי יצירתו הבלעדית.

כמי שעבד וניהל בחברות וארגונים גדולים... אני מכיר היטב את הקושי של העובד האינדיבידואל לבטא את האני מאמין שלו בתוך הקבוצה, למצוא את הסיפוק שלו ולקדם את עצמו בתוך הארגון. בראיה ארגונית, אני גם מודע לצרכים של הארגון, צרכים אשר מטבעם שמים את הארגון בראש סדר העדיפות.

נקודת המוצא שלי היא שטובת הארגון  וטובת העובד אחד הם... באימון פנים ארגוני אני מאמן תוך התמקדות במערכות היחסים בצמרת הארגון ובמערכות היחסים בין מנהלים לעובדים. שיפור במערכות היחסים מאפשר לכל אחד לבטא את עצמו, את דרך הפעולה הנכונה לו ואת דרך הניהול בה הוא מאמין. כאשר הארגון בנוי מעובדים שמביאים את עצמם בכל עוצמתם, יש לכך השפעה ישירה ומשמעותית על תוצאות הארגון, האווירה בו, שיתוף הפעולה וחדוות היצירה.


כמה מילים עלי.... אל האימון הגעתי לאחר שנים רבות בתעשיית ההיי-טק, שם התנסיתי בניהול ישיר ועקיף של מספר רב של כפיפים וממשקים, בסביבה הישגית ולחוצה הפועלת בשווקים תחרותיים. כמאמן אישי אני מודע לכך שהאדם הוא מכלול מלא, שלם, עצמאי וחופשי ביסודו, וכי שאיפתו הבסיסית היא להרמוניה, רווחה אישית ושקט נפשי. מתודולוגית האימון אותה אני מביא היא מקור השראה לפעילות ופורצת גבולות ודרך.

אני יודעים כי כניסה לתהליך אימון מעידה על אומץ רב ונכונות להתבוננות פנימית ושינוי.

באימון אבחן עם המתאמן  מה מפעיל אותו, מה מפחיד ,מהם ההרגלים הטובים והפחות טובים, הפער בין המציאות לחלום, מהן הבחירות האישיות ומה כביכול נכפה מבחוץ, ובעיקר מהן המגבלות העוצרות את המתאמן מלהביא עצמו קדימה ביתר שאת.

אני עובד עם המציאות וההווה, ומחזיר את המתאמן לעצמו. המציאות לא משקרת, היא מסגירה הכול והיא השתקפות מדויקת של התודעה שלנו.

תהליך האימון הינו עמוק ויסודי. אימון אפקטיבי ונינוח יכול לקחת בין שעה לשנה, תלוי במתאמן, במטרותיו ובמחויבות שלו לפרוץ דרך.